Vergoedingen

Hieronder vindt u onze vergoedingen

Voordat u gebruik gaat maken van fysiotherapeutische zorg wilt u natuurlijk weten of dit vergoed wordt door uw zorgverzekeraar (Uitgezonderd CZ Just). UwFysio heeft er voor gekozen om zich te contracteren met alle zorgverzekeraars. Middels de op deze pagina aangereikte informatie proberen wij u verder wat duidelijkheid te verschaffen. Mocht u vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9).

Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u mogelijk meer behandelingen vergoed. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Vraag uw zorgverzekeraar ook naar vergoedingen van behandelingen zoals Mensendieck of Cesar. En naar de hoogte van eventuele vergoedingen en of u een eigen bijdrage moet betalen.

Bron: (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/is-fysiotherapie-opgenomen-in-het-basispakket.html)

Heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf of deze worden vergoed uit uw aanvullende verzekering. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.

Natuurlijk kan het voorkomen dat u niet verzekerd bent voor de fysiotherapeutische zorg. In dat geval kunt u ook bij ons terecht. Afhankelijk van of u via DTF (directe toegankelijkheid fysiotherapie) of via verwijzing komt zullen wij voor u aan de hand van onze Tarieven 2017 een factuur opstellen, welke u vooraf aan de behandeling moet voldoen contant of per pin. Aan de hand van het eerste bezoek zullen wij voor u een zo passend mogelijk behandeltraject samenstellen

Wanneer u nog vragen of opmerkingen heeft dan kunt u ons deze melden middels een email (info@uwfysio.com)