Fysiotherapie bij nekklachten

Heeft u problemen met het bewegen van uw nek? Krijgt u bij langere tijd zitten achter de computer een zeurende pijn in de nek of komt er geregeld een hoofdpijn opzetten?

U wilt met uw hoofd alle kanten op kunnen bewegen. Uw hoofd steunt op uw nek. Deze moet dus zowel stabiel als flexibel zijn. Hiervoor zorgen uw nekwervels en nekspieren. Bij ons onderzoek van nekklachten zijn wij daarom benieuwd naar de beweeglijkheid  van uw nekwervels. Wanneer deze vastzitten, of vervormd zijn door slijtage is dit een concrete aanleiding voor uw klachten. Ook onderzoeken wij de aansturing van uw nekspieren. Deze moeten samenwerken in de beweging en stabilisatie van uw nek. Wanneer deze samenwerking niet goed verloopt, kunnen u spieren gespannen, vermoeid en dus pijnlijk worden.

Deze problemen kunnen uiteraard ook een gevolg hebben voor het bewegen van andere gewrichten, waaronder bijvoorbeeld uw schouder. Het kan voorkomen dat een zenuw bekneld raakt en een uitstralende pijn naar de arm geeft. Dit is een van de redenen dat wij uw klacht altijd vanuit de gehele keten zullen bekijken.

Aan de hand van een gestelde diagnose zal er een passend traject opgesteld worden. Dit kan inhouden dat de beweeglijkheid wederom geoptimaliseerd wordt, de spieren losgemaakt worden maar ook dat ze weer getraind worden.

Wat kan UwFysio doen bij uw nekklachten?

• Wij richten ons op het revalideren op het niveau waarop u weer wilt gaan bewegen.
  • Wij richting ons op voorkoming van herhaling van uw nekklachten.

Spoedig weer klachtenvrij!